Кодекс академічної доброчесності національного технічного університету «Дніпровська політехніка»
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками
Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- об’єктивне оцінювання результатів навчання.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами:
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:
-
самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
-
самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
-
фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
-
фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
-
списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
-
обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
-
хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
-
необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
-
надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
-
вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
Академічна відповідальність за порушення академічної доброчесності педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів освіти
За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;
-
позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;
-
відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;
-
позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.
Академічна відповідальність за порушення академічної доброчесності здобувачами освіти
За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
- повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
-
повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;
-
відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);
-
позбавлення академічної стипендії;
-
позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.
Види академічної відповідальності (у тому числі додаткові та/або деталізовані) учасників освітнього процесу за конкретні порушення академічної доброчесності визначаються спеціальними законами та/або внутрішніми положеннями закладу освіти, що мають бути затверджені (погоджені) основним колегіальним органом управління закладу освіти та погоджені з відповідними органами самоврядування здобувачів освіти в частині їхньої відповідальності.
(Закон України «Про Освіту». Стаття 42 „Академічна доброчесність”)
Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності
На кафедрі кіберфізичних та інформаційно-вимірювальних систем розпочато процес узгодження імплементації елементів дуальної освіти та налагодження співробітництва з роботодавцями в рамках освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів та магістрів спеціальностей 151 "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології" та 152 "Метрологія та комп'ютерно-вимірювальна техніка". Очікуваними критеріями ефективності виступають ліквідація розриву між рівнем підготовки магістрів та вимогами роботодавців, а також підвищення кваліфікації викладачів та активізація науково-освітнього співробітництва.
Підготовка здобувачів вищої освіти за дуальною формою здійснюється в рамах угоди про співпрацю між НТУ «ДП» та підприємством ТОВ ГРУПА КОМПАНІЙ «ВАГОВИМІРЮВАЛЬНІ СИСТЕМИ», яка є провідним виробником ваговимірювального обладнання та автоматизованих систем в Україні.
Дуальна освіта студентів кафедри
Студент групи 151м-21 В. Гончаров навчається з використанням елементів дуальної форми здобуття вищої освіти згідно розробленого разом з представниками компанії навчального плану. Він приймає участь в науково-дослідному проєкті компанії щодо створення інтелектуальної системи класифікації типів залізничних вагонів, у рамках якого сформована тема й завдання дослідження за кваліфікаційною роботою магістра.
Навчальні плани
Угоди
Угода про співпрацю з дуальною форми здобуття вищої освіти. Компанія "Ваговимірювальні системи"